Ogi tai – matematinė švytuoklė (svyruoklė) – nedidelis iš įvairių medžiagų pagamintas svarelis, pakabintas ant siūlo ir prikabintas prie nejudamo taško, o pajudintas – švytruojantis į skirtingas puses.
,,Nykštukų“ grupės priešmokyklinukai su mokytoja Virginija iš Lego kaladėlių konstravo stovą, prie kurio ant siūlo pririšo svarelį iš plastilino. Švytuoklės – puikus būdas lavinti skaičiavimo įgūdžius, mokytis sukaupti dėmesį bei atlikti elementarų matematinį eksperimentą.
Vaikai bandė suskaičiuoti kiekvienos švytuoklės svyravimų skaičių ir užrašyti lentoje. Ugdytiniai padarė išvadą, kad didžiausias svyravimų skaičius buvo tos švytuoklės, kurios siūlas buvo ilgiausias, o mažiausias – trumpiausią siūlą turėjusios švytuoklės.
Be to, vaikams reikėjo prisiminti, kas dar panašiai juda, kaip ši pagaminta priemonė (švytuoklės principu)? Priešmokyklinukai paminėjo laikrodį, svarstykles ir sūpynes. Todėl veiklą pratęsėme konstruodami iš Lego konstruktorių sūpynes, kuriomis ,,suposi“ Lego žmogeliukai.
Nuotaikingoje veikloje vaikai lavino matematinę komunikaciją, apibūdindami veiklos momentus žodžiais ,,aukščiau – žemiau, pirmyn – atgal“, fiksavo gautus duomenis pagal vieną požymį (svyravimų skaičių), tarėsi, kaip užrašyti didesnius, nei 20 skaičius (70, 37, 50 ir t.t.), kūrybiškai sprendė matematines problemas – statė erdvinius objektus, atliko veiksmus tam tikra seka.